الجمعة، 18 مايو 2012

يوم مـن عمـري

أجمــل حاجـه فِ الدنيآ ديِ أنك تكون محبوب يعني مفيش حـد فِ الدنيآ بيكرهـك
بس حـب عن حـب يفرق
يعنـي حـب الأصدقاء حلوو أووي انـك تعيش وسط أصحابك وتنسي الدنيآ وهمومهـا
وحـب الأطفال حلو أووي أنك تحس بالبرائـه والنقاء
وحــب الحبيب شئ تانـي خالص
انك تنسي الدنيا باللي فيهاوتحـس ان كـل كلام الدنيا ممكن يكون ليـه لانك مبتفكـرش غير فيـه
يعني مثلاُ أنـي أكون رآكبـه ميكروبآص وواحده ســت كبيره تقعد جمبي والاقيهـآ تقوول "ماهو البعيـد عن العين بعيـد عن القلب"
قلبـي يقــف وابقـي هتجــن انا بعيده عن العين اذن انا بعيده عن القلب
وبعدها بخمـس دقايق وانا مآشيه والأقـي حد بينادي باسم حبيبـي أقوول لالا الســت دي بتقول كلام وخلاص ودي اشاره ان حبيبي فاكرني
لمــآ أقعد اكلم العصافير واخليهـآ تطير وبعد شويـه ترجع يبقي حبيبي فآكرنـي
الحــب أو جنون الحــب لـه طعــم صعب وصفـه
يعنـي لما تكون آخـر كلمـه قالهالـي بحبك""
هقووم من النوم أحضن ماما وأبوس جدو
و أرمـي مخده السرير ع الأرض من شده الفرح
وابقي نفسي اطير او ببقي طآيره فعلاً
وف وســط زحمـه الدنيــآ ومشاغلهـا
بتفضـل مآشي ومكمـل طول مكلام حبيبك عآيش جواك وساكــنك
لو كان بينكــم بحووووووووور و بلاااااااااد
انـك تحـب حبيبك هو انك تبقي لسـه قافل معاه ومخلص كلامك معآه
وترجع تقرأ كـل كلامكم تآنـي
انـك تكون بتذاكر وتملا الكتاب بقلووب وعليها أساميكـم
انــك وآآحده صااحبتك تسالك ايه هو الحـب
تسرحـي شويـه ويبقي نفسك تقوليلها انا وهو وبس
بمـا أنـي بكون فِ اسكندريـه الصبـح لأننا قاعدين هناك دلوقت
فبالتالـي أول ما هقوم من النوم هبص ع البحـر وقول للموجـه صباح الخير علشان توصلهالـه
وبعـد ما أفطر ع عجالـه كده
انزل الظهر علشان الحـق المواصلات واوصل مستشفي العياط
واركـب القطـروبين كـل محطـه ومحطـه أفضل أفكر فيه وف كلامنـا
ويجـي الكمسري يقولـي التذكــره ويقطـع حبـل آفكاري
وأرجـع افكـر فيه من تااانـي
وتقولـي صحبتـي اللـي بتقعـد جمبـي
هو احنا فاضلنـا قد ايه انا زهقـت
وتقطـع حبــل أفكاري
وأرجـع أفكـر من تانـي
التفكير فِ الحب أو جنووون الحب أو هلوسـه الحب احسآآس مفيش كنوووز  تقدر تعوضـه أو تكفيـه
وياسلام بقي لمــا تكون أنت طول النهار كـده وحبيبك كمان بيفكر فيك كده يآآآه تبقي الدنيا حلووه بشكـل
أول ما أرجــع البيت أرمـي الجزمـه والشنطـه واصلـي وع السرير
وأحلــم بيــه
وتيجـي ماما وتقطـع حبل أحلامـي
وتقولـي قومـي علشان تتغدي
وانا بآكـل أقعد اضحـك
جدو يقولـي هو حد قال حاجه تضحك
اقولـه خلاص مش هاضحك تاني
هههههههههههههههه
وامووت من الضحك
علشان موقف كان بينا افتكرته وضحكنـي
وأجمل حآجـه بقي ف الحب
انـك تبقي بين ايـد ربنا وبتسجد وخآشـع
وتقولـه يآرب حبيبي انا مش شيفاه بعينك يارب ترعاه
وتفضل تكلم ربنا وتدعيـه
وتشكـره انه خلي قلبك سعيـد
وبعدين بقي أنزل العياده اتمرن
الاقـي الدوكتور يقولـي انا فرحان  علشان هعمل عمره
اقولـه وانا كمان فرحانه
انك لما تكون فرحــآن وتحس ان كـل اللي حواليك فرحانين ده بيزود من فرحتـك
وأول ما أرجع البيت تانـي
بالرغــم من شده التعـب
ومن عناء اليوم
والناس الكتير اللي قطعوا حبل أفكاري دووول
,افتح والاقـي رسالـه من حبيبي
يآآآآآآآآآآه ع الدنيا وقتها
يرروح التعب وتيجي راحـه غير عاديـه
ماهو أصل الحب اجمل مافيـه ان حبيبك حتي لو مش قدام عنيك مبتكنـش شايف غيره طول الوقت ولا بتكلم غيره
فبديهـي أنه ساكنك وعايشك وحاسـك
وبعـد ما أقرأ رسالـته والاقيـه استانانـي كتير
وغلبـه النوم فنآآم
أجري واقعـد اكتبله كلام من القلب
واكلمـه واكنـه صاحـي 
ويقعــد يقرأ كلامـي كلـه لآخـر
لحد ما يقول دي حبيبتـي دي رغآيـه بشكـل
:D
:كــل ماسبق شمـل يومـي الاربعاء والخميس 
ولكــن لقطـه من يوم الجمعـه لـم أطرق الحديث اليها

النهارده اللي هو امبارح يعنـي كان الجمعـه أقووم بعد ليله امبارح وهي الخميس اللي منمتـش فيها اصلاً
نشيطـه جداً
أذاكـر حبـه وأقرأ حبـه
ولاقـي ماما وجدو بيتخانقوا ع اللي يعمل الغدا
يقوم عبده عضلات اللي هو انا يتفزلـك ويقول الغدا عليا يا جماعه
وأدخل المطبخ علشان احضر المسقعه اقوم وانا بحمر البتنجان افتكر حبيبـي
فافتح الفون واكتبله رساله مجنونه 
واكمـل المسقعـه وانا فاكراه
بس لحظه الأكل ماجليش نفس اكـل
ياتري أكـل ولا لا أجـي افتح الكمبيوتر اساله يمكن الاقيـه الاقي الكمبيوتر مهنج
وده وقتك 
أقول هاكل وهكلـه معايا بقي
اسالهم يا جماعه المسقعه ايه اخبارها يرد جدو يقولـي فوق الممتازه
وماما تقولـي تتحسدي يا بنت
وبابا يقولـي انا مش مصدق بنتـي دخلت المطبخ
أقووم أنا اتغر بقي واقولهـم احم احم مش اي حد يعمـل الحاجات دي
و حبيت ارتاح شويـه فدخلت قوضتـي وفضلت اذاكـر
شويـه و أنا بجهز الكمبيوتـر
وأفتح والاقـي رسالـه من حبيبي لا 3 رسايل كمان
واخرها بحبك
اقولولـي يا نآاس بقي الحب ده ملهوش علاج
انا دخت ع الدكاتره
ملقتش علاج
قلت اسال حبيبي يحكيلي هو بيعمل اي لما بكون مش معاه بكون معاه ولا ايه
بس عاوزه اسال حبيبي اوعي يا حبيبي الست اللي كانت جمبي دي ف الميكروباص تكون بتقول كلام صح
وعاوزه اقولـه كمان اني من غيره ولا حاجه
وعاوزه اقولـه كمان اني بحبه اكتر من اي حاجـه
وعاوزه اقولـه كمان أيدي وجعتني وانا بكتب
:D
وعاوزه اقولـه كمان انه هيفضل ف قلبي وعقلي وفكري لحد ما أمووت
وعاوزه اقولـه اوعي تفتكـر اني لما مش بفتح بكون ناسياك او مقصره ف حقك
انت معايا اهو كل ثانيه 
بس لازم حبيبي يدعيلي ويفضل جمبي علشان اكمل
ومينساش ان النجمه وصلتنـي والله
والرسالـه جننتنـي
بحبك
وهاهـي قبلتـي
وهاهي ليلتـي
وهاهو حبـي
الـي منـي قلبـي وحـب حيآتـي
أيمـن حسن 
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق